Har du byggt klart?
Då är det dags för dig som sökande, kontaktperson eller kontrollansvarig att att meddela oss att byggprojektet är avslutat. Innan du får börja använda din byggnad måste du ha ett slutbesked.
För företag
Som företag behöver du ha angett kontaktperson i ditt ärende för att kunna använda e-tjänsterna. Kontaktpersonen kan då logga in i e-tjänsterna med Bank-ID. Om du inte angett en kontaktperson när du skickat in din ansökan/anmälan behöver du kontakta Bygglovsenheten för att registrera kontaktperson i ditt ärende.
Förutsättningar
I ditt startbesked står det vilka handlingar du ska lämna in när du lämnar in din ansökan om slutbesked.
Uppgifter att ha till hands
Bank-ID
För att lämna in dina handlingar loggar du in med bank-ID. Eftersom att du loggar in med bank-ID kan du när som helst under din registrering spara och välja att fortsätta senare genom att gå in på ”Mina ärenden” längst upp på sidan.
Är du redan inloggad, tryck Nästa.
Handlingar
Alla handlingar som enligt tidigare beslut i ärendet ska finnas framme för slutbesked ska lämnas in.
Vad händer när du har skickat in ansökan om slutbesked?
Vi kommer att gå igenom de handlingar du har lämnat in och då göra bedömningen om vi kan medge slutbesked och om byggnaden eller byggnadsdelen kan börja användas. Om vi saknar något för slutbesked kommer vi att höra av oss till dig.
Så här behandlar Svalövs kommun dina personuppgifter.
När du kontaktar oss tar vi del av dina personuppgifter.